Aankoop

Aankooptraject 


Elk aankoopproces is echter uniek en kan aanpassingen vereisen op basis van de specifieke omstandigheden en doelstellingen van de koper en het over te nemen bedrijf.

Stappen in een aankooptraject


1  Zoekprofiel

In deze fase wordt het zoekprofiel opgesteld en indien gewenst het uitvoeren van marktonderzoek, het identificeren van geschikte sectoren en/of bedrijven en het screenen van potentiële kandidaten.

 


Verkoopstrategie

Vervolgens bepalen we de koopstrategie. Ook voeren we een analyse uit van de potentiële overnamekandidaten om de strategische fit en de haalbaarheid van de transactie te beoordelen.

 


3  Onderhandelingenl

Zodra er een geschikt bedrijf is gevonden, nemen we contact met hen op, starten de onderhandelingen over de prijs, voorwaarden en andere aspecten van de transactie.

 

4  Due diligence


Vervolgens start het boekenonderzoek waarbij jij de mogelijkheid krijgt om een onderzoek uit te voeren naar het bedrijf om alle relevante informatie te verifiëren en eventuele risico's te identificeren. Dit omvat o.a. het controleren van financiële gegevens, juridische documenten en operationele processen van het bedrijf.

 

5  Koopovereenkomst


Nadat het boekenonderzoek is afgerond, alle voorwaarden zijn overeengekomen en eventuele kwesties zijn opgelost, wordt de koopovereenkomst opgesteld. Als beide partijen het eens zijn met de inhoud kan de koopovereenkomst worden getekend. Afhankelijk van de transactievorm kan dat onderling of bij de Notaris plaatsvinden.


 

6 Overdrachtsperiode


Na de overdracht is het belangrijk om een soepele overgang te waarborgen en ervoor te zorgen dat jij als nieuwe eigenaar het bedrijf kunt voortzetten. Dit omvat vaak een periode van een aantal weken waarin het overdragen van kennis, het begeleiden van het personeel en het overdragen van het netwerk belangrijke onderdelen zijn.


Contact met ons opnemen:

Bierkade 4
1621 BE Hoorn

Telefoon: 06-1953 0319
Info@bedrijvenboutique.nl
BTW nr: NL861984614B01
Kvk nr. : 81200870

Share by: